Dette kan vi hjelpe deg med

Målet er at selskapet selv skal gjøre jobben. Kun på den måten kan kompetansen som bygges, bli i bedriften over tid. Og her skiller ADato seg fra tradisjonelle konsulentselskap. I stedet for å sende inn «nødhjelp» for å slukke småbranner, går vi inn og leder. Skaffer oss et faktabasert grunnlag for utvikling. Støtter og utfordrer. Ofte må vi trene både topp- og mellomledelse, i tillegg til de ansatte. Når vi lykkes med det, når vi snakker sammen, kan vi bygge kultur og sikre en kontinuerlig forbedring.

Prosjektledelse
og -støtte

Å beslutte de riktige prosjektene og prioritere det som må til for å gjennomføre og oppnå ønsket resultater kan være krevende i tillegg til normal drift. Støtte til prosessen gir økt tempo, eksternt blikk og høy måloppnåelse. Systembytter, organisasjonsendringer, håndtering av oppkjøp eller nye tjenester? Alt skal planlegges og gjennomføres for å ta ut gevinsten.

Management for
hire

Ledere blir også syke eller skal ut i permisjon. I tillegg kan det være lurt å ha en interrimleder som rydder opp i krevende saker før ny leder rekrutteres inn. Det er sjelden en god start på et arbeidsforhold å måtte ta tak i konfliktfylte områder første uken.

Organisasjons-
og lederutvikling

Ledelse handler om å forstå seg selv som individ, team og ikke minst hvordan jeg som leder påvirker de rundt meg, bevisst og ubevisst. Selskaper endrer seg, i størrelse og leveranser, og organisering og ledelse må tilpasses løpende.

Utvikling og gjennomføring
av strategi

En god strategi gir retning og fungerer som en prioritering blant alle muligheter som dukker opp på vei mot målet som virksomheten har på lengre sikt. Det er sjelden strategien som er vanskelig å etablere, men hvordan sikre gjennomføring og nødvendige justeringer underveis?

Kvalitetsstyring

God kvalitetsstyring er en selvfølge, og et krav fra mange kunder. Det er mye godt som står nedskrevet, men hvordan står det til med etterlevelsen?

Team Performance

Hvis alle ansatte får, og tar ansvar for å utvikle bedriften de jobber i, vil forbedringsarbeidet skyte fart, og opprettholdes over tid. Forbedring innen HMS, kvalitet, arbeidsprosesser og ledelse, vil alle bidra til økt produktivitet og lønnsomhet, og med det sikre konkurransekraft, være attraktiv som arbeidsgiver og ha en kultur for forbedring som ikke kun avhenger av enkelte, men sitter i veggene.

Anskaffelser og avtalebistand

Anskaffelser og oppfølging av avtaler som gir høy kostnadseffektivitet og kvalitet i leveransene krever fem kompetanser. Aktuelt lovverk, strategisk blikk for å vite hva som skal etterspørres, forretningsforståelse, forhandling og gjennomføringsevne. Økt kvalitet og redusert kostnad og tid i anskaffelsesperioden samt i avtalens levetid, er noe av det din virksomhet kan oppnå.

Systemutnyttelse og -bytter

Mange klager på systemer bedriften har. Noen ganger er det berettiget, men altfor ofte skyldes dette at systemet ikke er satt opp ut fra behovene virksomheten har nå, og andre ganger kjenner vi rett og slett ikke til funksjonalitet, snarveier og muligheter som ligger i systemene vi har brukt i mange år.
Hvis bytte av system er riktig - sørg for å vite hvorfor du skal bytte, hva skal hvem oppnå av effekt? La dette være utgangspunkt for prosessen.

Tjenester

La oss sammen skreddersy en løsning som hjelper din bedrift

«